Ikea.sk – Recenzia a skúsenosti
Obsah článku:
"Domov nie je iba miesto. Je to pocit..."
IKEA patrí k najznámejším obchodom s nábytkom a je mimoriadne obľúbená aj na Slovensku. Koncept tejto populárnej švédskej firmy sa zrodil v roku 1943. Zakladateľom firmy IKEA je Ingvar Kamprada, muž, ktorý sa rozhodol ponúkať nábytok za dostupné ceny pre všetkých a nie iba pre zopár "vyvolených".
O tom, že sa mu to podarilo svedčí aj fakt, že v súčasnej dobe nájdeme IKEU až v 28 krajinách. Navštíviť možno 340 obchodných domov. Na Slovensku ju nájdeme iba v Bratislave, výdajné miesto má aj v Košiciach. Nakupovať sa však dá aj online – v eeshope ikea.sk. Spojenie atraktívneho dizajnu a dostupných cien si tak môže dopriať skutočne každý z nás. Presne tak, ako to chcel pán Kamprada.
Sortiment obchodu
Ikea ponúka naozaj všetko do domácnosti, čo je jeden z dôvodov, prečo je taká obľúbená. Nielen nábytok, ale aj domáca elektronika, spotrebiče, textílie, osvetlenie či dekorácie sa nachádzajú v jej bohatej ponuke. Na svoje si prídu tiež záhradkári, milovníci zvierat a cestovatelia. Samozrejmosťou je sortiment na varenie a stolovanie, jedlo a nápoje, produkty na pranie a upratovanie alebo záhradný nábytok.
Doprava
Zákazníci si pri nákupe online môžu vybrať z dvoch služieb – "Klikni a vyzdvihni" a "Dopravné služby".
Prvá spomínaná je vhodná najmä pre zákazníkov z BA a blízkeho okolia – tovar si jednoducho objednajú a zaplatia online. Predajca objednávku skompletizuje a zákazník si ju iba vyzvihne na výdajnom mieste v bratislavskej predajni. Služba je spoplatnená sumou 9,90 €.
Dopravné služby sú riešením pre zákazníkov, ktorí nemôžu prísť nakupovať priamo do predajne. Jej nevýhodou sú však naozaj vysoké ceny za doručenie tovaru. Ceny sú rozdelené podľa zón, do ktorých sa bude tovar doručovať, a pohybujú sa od 10 € vyššie.
Platba kartou
Pri objednávaní online môžete za tovar zaplatiť iba pomocou debetnej alebo kreditnej karty VISA a Mastercard. Bankovým prevodom, darčekovou a refundačnou kartou, ale ani na dobierku sa zatiaľ platiť nedá.
Rovnaké ceny
Ceny výrobkov v internetovom obchode sú rovnaké ako ceny výrobkov v obchodnom dome. Pri nákupe online však treba rátať aj s cenou za služby. Či už si vyberiete vyzdvihnutie tovaru v predajni, príp. na výdajnom mieste, alebo si zvolíte dopravu domov, zaplatíte od 9,90 € vyššie. Ak by ste mali záujem o montáž nábytku, online si ju neobjednáte. O túto službu môžete požiadať v obchodnom dome IKEA alebo telefonicky cez kontaktné centrum obchodu.
IKEA Family
Členom rodiny IKEA sa stávate v momente registrácie na webe. Výhoda spočíva najmä v špeciálnych akciách pre členov, vďaka ktorým možno ušetriť niekoľko desiatok percent z hodnoty nákupu. Člen IKEA Family môže využívať zľavy siete externých partnerov spoločnosti, bloky z nákupu má k dispozícií online, čo je praktické najmä pri reklamácii alebo vrátení tovaru (lehota na vrátenie je neuveriteľných 365 dní!).
Zľavy pre členov získate aj v reštaurácii či pri nákupe švédskych špecialít. Milou pozornosťou je aj šálka kávy alebo čaju zadarmo.
Reklamácia
V prípade, že nie ste so zakúpeným tovarom spokojní, môžete ho bez udania dôvodu vrátiť do 14 dní. Ak len jednoducho zmeníte na výrobok názor, môžete ho vrátiť do 365 dní v OD IKEA Bratislava.
Pokiaľ je nábytok poškodený alebo ste dostali nekompletný tovar, môžete podať reklamáciu cez kontaktné centrum telefonicky (02 48 226 111) alebo emailom (IKEA.info@IKEA.com). Treba vyplniť kontaktný a reklamačný formulár a odoslať ho.
Ako kontaktovať obchod IKEA?
IKEA na svojej webstránke poskytuje kontaktný formulár, pomocou ktorého môžete obchodu položiť otázky, prípadne sformulovať svoje pripomienky. Spoločnosť môžete kontaktovať aj telefonicky (tel. č. 02 48 226 111) denne od 9.00 do 16.00 hod.
Hodnotenie IKEA na internetových fórach
IKEU buď milujete, alebo nenávidíte. O tom svedčia aj rôzne internetové fóra, v ktorých sa diskutuje na témy kvality výrobkov a cien (v porovnaní s ostatnými nábytkovými eshopmi ako napríklad Sconto, Möbelix, Asko). Líšia sa aj názory na trvácnosť výrobkov a kvalitu spotrebičov. Snáď najdiskutovanejšou témou sú kuchyne IKEA – ľudia hodnotia ich cenu v porovnaní s cenou u stolárov, ale aj reklamáciu zlých alebo chýbajúcich dielov.
Ako to však zhrnúť? Z pozitív treba určite spomenúť dostupnosť výrobkov. Na plánovanie kuchyne zákazník nepotrebuje žiadne špeciálne zručnosti, zvládne to vďaka IKEA plánovaču. Výrobky sa dodávajú v demonte, čím sa zjednodušuje ich preprava a zákazník si ich montuje sám (alebo na vlastné náklady). Výhodou je aj rýchlosť – novú kuchyňu, resp. zariadenie bytu môžete mať vyriešené v zásade už dnes. Množstvo diskutérov chváli aj bezproblémovú reklamáciu alebo vrátenie, resp. doplnenie chýbacej časti tovaru.
Negatívne komentáre sa dotýkajú najmä kvality a trvácnosti nábytku. Niektorí diskutujúci poukazujú aj na fakt, že nejde o originálne kúsky, ale o katalógové výrobky, s ktorými nemožno vytvoriť neokukané interiéry.
Recenzie a skúsenosti s IKEA
Podeľte sa o svoju skúsenosť s nákupom v predajni alebo e-shope IKEA. Ako hodnotíte služby predajcu v kamennej predajni a prehľadnosť e-shopu? Využili ste už službu Klikni a vyzdvihni alebo Dopravné služby? A čo kvalita dodaného tovaru? Museli ste tovar reklamovať? Neváhajte a popíšte nám vaše zážitky z nakupovania v IKEA ešte dnes.
Pravdepodobne sa tam musel pomiatnut manazment, pretoze zatvorili polovicu pokladni (uvidime ci sa im oplti setrenie na mzdach na ukor uslych trzieb), rady su tam pokrutene az po sklady s tovarom ako za socializmu na mandarinky.
Ziarivy priklad ako vedia nezmyselne rozhodnutia likvidovat dobre meno firmy.
Mám v eshope objednávku s dodaním na výdajné miesto v Žiline 29,4. Podľa internetu otvorené 9-15:00. Čuduj sa svete už o14:h zamknutá brána, žiadny zvonček, žiadny kontakt, proste ticho a tma. Chcelo by to trochu viac otvorenosti k zákazníkom, keď už ste sa dali na obchodovanie cez internet.
Online nákup nikdy viac. Objednala som si tovar, o deň neskôr mi objednávku zrušili že tovar nemajú. Pritom im na stránke svietilo že ho majú skladom . Po zrušení objednávky si upravili sklad. Išla som pozrieť stránku na druhý deň kde im opäť svietilo že tovar majú a samozrejme mi ho zasa zrušili že ho nemajú. Tak som mala poobede cestu okolo ikei kde som si dala tú námahu a išla sa pozrieť po obchodnom centre či ten tovar nenájdem a samozrejme že som ho našla. Žiadala som kontakt na vedenie ,lebo mi už na to nevedeli dať odpoveď ako to je možné že ho majú a presne ten počet kusov ktorý im svietil skladom , keď som to objednávala. Povedali mi že môj email odoslali na vedenie no do dnešného dňa sa nikto z vedenia neozval .
Objednal som si službu doručenie tovaru domov za prvé uzamykane dvere, tovar mi šofér z IKEA vyložil za vstupnú bránu na pozemok, s tým že to su pre neho tie uzamykacie dvere. Tovar som si nakoniec musel nanosiť domov sám. Služby som si objednal z dôvodu, že po operácii nemôžem prenášať ťažšie veci. Ďakujem IKEA. Nikdy viac.
VARUJEM pred IKEOU!!!!
Peniaze vzali pred rokom a stále nemám kompletnú linku!!! Voči zákazníckemu centru je človek úplne bezmocný s úsmevom a zdvorilo prisľúbia niečo, čo kľudne aj 10 krát za sebou nedodržia. Majú len krstné mená, bez zodpovednosti, zakaždým hovoríte odznovu všetko s niekym novým. Vyplytvané dni dovolenky, nekonečné vyzváňania bez efektu, bezmocnosť. Zo strany Ikei hrubá ignorancia a prázdne zdvorilostné formulky za ktorými je úplne ignorovanie zákazníka, schovávanie sa zodpovedných manažérov za neschopne dievčatá s call centra, ktoré pre istotu nemajú priezviska.
???? spokojna
Velky pozor na ich eshop. Zaplatil som za tovar online, mali tam chybu takze platbu nezaratali a objednavku zrusili.. Mne ale peniaze odosli. Uz ich tyzden nahanam a netusim ci mi vratia peniaze
To čo som dnes zažila aký personál sa nachádza v Ikei je niečo nemiestne. Chceli sme si s priateľom kúpiť sadu tanierov konkrétne čierne a “zlata pani” predavačka nám odmietla predať hlboké taniere k sade vraj sú vypredané pritom boli vystavené ako predajný kus a ďalšie boli hodené v košíku s tovarom ktorým išla na predajňu. Vyslovene kričala po nás že to nie je tovar určený pre nás . Pozdravujem pani a dúfam že sa z nich nažrala cez obednú pauzu. Ikea v Bratislave nikdy viac .
Dodali mi kuch.linku v relativne rychlom case, ale na čelá suflikov a nozicky som cakala, kedze je pred vianocami, propaguju jednoduchsiu moznost klikni a vyzdvihni, lebo kurieri nestihaju.
Tak ideme z Po do Ke na vydajne miesto, ziadne oznacenie odbocky, ziadny bilboard, oznacenie na budove. clovek tu bludi na nejakom starom druzstve premalovanom, aby zistil, ze vydajne miesto takej velkej firmy ako Ikea je v nejakom No limit logistics; jedine co svedci o tom, ze si tam vyberies veci pre Ikeu je papier velkosti A5 nacapeny na dverach.
Dalej! Povedia ti, kedy mas rozmedzie na odber, musis to dodrzat. Zvolis si okno 8-12, trepes sa z Po niekam k Luniku 9 a dostanes sa na to druztvo cestou 3. triedy, aby si zistil, ze otvaraju o 11!!
Neskutocne som nespokojna s tymto servisom, nikdy viac. Clovek by ocakaval, ze taka spolocnost ma zakaznicky servis porieseny.
Čista katastrofa, e shop najhorši, aký som kedy zažila taká veľká firma môže sa hanbiť !!!
s ikeaou mám super skúsenosti, nakúpili sme tam skoro vsetko vybavenie do kuchyne okrem nožov
Nemám dobré skúsenosti. Objednali sme kuchyńu v hodnote niekolko tisíc EUR a od začiattku decembra nám nedodali 3ks panelov aj ked sme dopravu i paneli zaplatili.
Ide o objednávku dopravy a 3 kusov panelov č. obj. 1147305611 v cene 225 EUR. Za vrchol drzosti považujem oznámenie " zavolajte nám na číslio 02 48226111, kde sa prakticky nedá dovolať.
Sú to podvodníci a nikdy viac IKEA!
4.13.2020 som navštívila Ikea Bratislava o 18 hod. za účelom plánovania mojej vysnívanej kuchyne, jej realizácie vrátane montážne. Vybrala som si poradové číslo 433 a čakala som na poradenstvo odborníka plateného zamestnanca, viackrát som v priebehu čakania 2 hod.oslovila zamestnancov, bolo mi povedané, ze musím čakať, tak som čakala. Keď som prišla na radu mi zamestnankyňa s krikom oznámila, že mi službu na ktorú som čakala neposkytne, lebo si mam navrhnúť kuchyňu sama a ak chcem, aby mi bola kuchyňa navrhnutá nám zaplatiť 36 eur. Keď som jej povedala, že súhlasím a uhradím poplatok, tak mi povedala, ze sa mam opakovane objednať znovu cez internet.
Na otázku, že teda na čo som cakala 2 hod. ma znovu podráždene odkázala na internet. Výsledok? Viac do Ikea nepôjdem, navštívim radšej inu spoločnosť, kde si zákazníkov vážia. Pozdravujem ctenu pani zamestnankyňu planovacieho oddelenia, ja by som si ju do svojej firmy nezamestnala. Prajem krásne Vianoce.
Ja som kupovala ešte v auguste v IKEI skrine PAX.Večer mi to doniesli,na druhý deň poskladali.Dodali bez poškodenia,poskladali bez poškodenia.Komunikácia super,ja som si neuvedomila,že čo mali vyložené nebola taká hlbka,akú som ja potrebovala.Na druhý deň som sa vrátila,prerobili objednávku a správali sa milo.A montážník 100 bodov,veľmi šikovný bol.Prajem im veľa spokojných zákaznikov,ako som ja.
Tak uz mam toho akurat dost !
Aby sa Vam clovek cely den nedovolal ! Nemate ani normale cislo bez vašich reklám a zbytočných nahratých hlasov !
Cakam dnes od 9:00 na moju objednanú kuchynu a nikto nechodí !!!!!!!!! Je 14:30 a nikto sa nevie ozvat !!!!!!!!! Pritom info sms ze pridete medzi 9:00-12:00 !!!!!!
To nehovorim o tom , ze Na pobočke pani nevedela ani aky je rozdiel medzi kombinovanou trubou a normálnou a poradila mi zbytocne zle a musela som opat k Vam do BA letieť lebo Vas telefon je na 2 veci ! A to ma este poslala dole k pokladniam zaplatit kuchynu , co ma otočili na spat a musela strpieť ďalšie pol hodinové čakanie!!!!! Nikdy vzivote som tooto v žiadnom obchode nezažila !!!! Des a hruza !
KATASTROFÁLNY E-SHOP!! Pravdepodobne najhoršia skúsenosť akú som mal doposiaľ s online nákupom. Objednai sme dve kreslá, obe "skladom". Stiahli si platbu a následne mi prišla krabička s podrúčkami na jedno kreslo. Odvtedy ubehol takmer viac, nič viac neprišlo, nik neodpisuje, nedovoláte sa... Veľká hanba, od takej značky som takýto prístup ozaj neočakával...
Čo sa deje? Kam sa podela pestrosť, veselosť a hravosť Ikea? Ikea ochorela? Vládne v nej sivá a fádna farebnosť. Sivá je vraj farbou staroby a vyčerpanosti, ale aj intelektu a múdrosti. Je dôstojná, ale aj všedná a obyčajná. Vzbudzuje emócie, smútok, nudu, pokoru a chudobu. Je nenápadná, farba kompromisu, ale aj sebakontroly a samostatnosti. Predstavuje pochybnosť, stiesnenosť, opatrnosť a obavy, ale aj rozvážnosť. Príšerný miš-maš! Kde je zdravý, jasný pohľad? Kde je pestrosť prírody? Všetko zrušené, namiešané v sivej. Pre mňa je sivá farba farbou zle opratej bielej košele, farbou neistoty, pochybovania, nerozhodnosti, vyčerpanosti, choroby!, Farbou ocele, zbraní a v...y !!! Preč s ňou! Chcem listy, kvety, ruže, púpavy a sedmokrásky ! Zem, trávu, stromy a oblohu! Chcem viacfarebný, pestrý, radostný a zdravý život, život, život!
A určite nie som jediná!
S úctou a prianím pevného zdravia a radosti zo života, Vaša "zákazníčka" Elena.
Ikea na SVK je dobra akurat tak na doplnok do bytu, ktory si fyzicky pridete kupit do predajne a masove gulicky na obed. To je jedina zaruka, ktoru dostanete.
Mali sme nakonfigurovanu kuchynu, na ktoru sme (podla odporucania personalu pocas navrhu) chceli objednat sluzbu verifikacie. Po troch tyzdnoch sme to vzdali.
Ak sa niekomu dovolate, povedia ze mate pisat email (pozor niektore emaily uvedene v IKEA pdf dokumentoch nefunguju/neexistuju)
Ak sa niekomu dopisete, povedia ze si to mate telefonicky objednat
Ak napisete na FB, povedia ze mozete jednoducho pisat alebo volat
Ak to reklamujete, povedia ze to vyriesia a ozvu sa vam, ale nikdy sa neozvu
Kolotoc nekompetencie kde nikto nic nevie alebo nedokaze vybavit.
Na online nakup mozete zabudnut, tip pre platbu kartou: po zadani overovacieho kodu pre banku, stlacte v dalsom kroku kedy platobna brana overuje platbu "ak vas automaticky nepresmeruje kliknite sem" pre manualne presmerovanie. Inak platba zlyha.
Rasej si spravte vylet do BA a zoberte si veci fyzicky, pretoze uvedena doba dodania nebude dodrzana, nikto vas nebude kontaktovat a nikomu na zakaznickej linke sa nedovolate.
Voci kvalite veci nic nenamietam, to nastastie nevyraba slovensky manazment.
Katastrofálna skúsenosť s nákupom online. Vytvoril som objednávku, v ktorej bol 2x stolík Tingby, do objednávky som doplnil ešte drobnosti pre deti za cca 20 eur. Platobná brána pre kartu opakovane nefungovala, tak som zaplatil cez Sporopay (v eshope to nazývajú Prezelewy24. V deň objednávky večer mi prišiel email, že mi vrátia časť peňazí, lebo 2 stolíky nie sú k dispozícií. Čiže platil by som poštovné iba za drobnosti pre deti. Tak som im ihneď odpísal, že si želám ten istý výrobok - stolíky v inom farebnom prevedení, ktoré sú skladom, alebo zrušiť celú objednávku. Neodpísali. Deň pred doručením objednávky som im volal ohľadom týchto dvoch možností. Nestačí len neprevziať tovar od kuriéra, treba na internete naklikať kontaktný formulár. Ten mi nešiel vyplniť cez prehliadače Chrome, Edge, Brave, fungoval až Firefox.
Katastrofa nikdy nevstupuje
S nákupmi v predajniach Ikea som bola vždy spokojná (pomer cena/kvalita je v poriadku, nechápem ľudí, ktorí sa na to potrebujú sťažovať - ak majú viac peňazí a kvalita im nevyhovuje, je predsa toľko iných možností).
Čo ma ale skłamalo je online nákup + vyzdvihnutie v Košiciach.
1. To, že dokončím a zaplatím objednávku, ešte neznamená, že tovar bude na sklade, keď budú objednávku baliť - nikto mi nedal vedieť, že bola odoslaná nekompletná.
2. Odberné miesto po mojej reklamácia ani nenahlásilo do Bratislavy chýbajúci kus - to som zistila po týždni čakania...
3. Formulár na webe nefunguje (nie prvý krát), na zákazníckej linke to akože vybavím, následne mi príde e-mail, že mám vyplniť kontaktný formulár... (ktorý nefunguje).
4. Nehovoriac o veľmi obmedzených možnostiach platby online (mne sa to podarilo na 4. pokus).
Do Ikey určite pôjdem, keď budem mať cestu cez Brno či Bratislavu, ale online nákup mi 1x v živote stačil...
Ikea je shit pre chudobnych. Kvalita uboha a cena vysoka. Nikdy v zivote by som si tam nic nekupil, budme radi, ze zatial nikoho neotravili konskym mesom a ich nabytok nikoho nezabil.
kvalita je plne v sulade s nizkou cenou.. nabytok z ikei je fajn pre nenarocnych ludi, co si vedia veci vazit a spravaju sa k nim s uctou, potom aj nieco vydrzi, spotrebny tovar je uplne v pohode - taky isty ako kdekolvek inde, akurat lacnejsi
V IKEA som si zakúpila kuchynskú linku so všetkými spotrebičmi. Varná doska štyroch mesiacoch od namontovania pri varení praskla. Na rúre na pečenie nám po troch mesiacoch vyletelo sklo a roztrieštilo sa po celej kuchyni, rana ako pri strelbe, skoro som skolabovala, vymenili nám ho. Pri pečení som avšak zistila, že kura pečiem dve hodiny a vôbec nieje chrumkavé. Tak som opäť volala na reklamácie, technik zistil, že je pokazený termosta. Po mesiaci nám posledný deň zavolal, že nám ho príde vymeniť. Umývačka riadu nefungovala hneď po inštalácii. Môj záver : už nikdy žiadny spotrebič z IKEA.
IKEA standardne neponuka platbu bankovym prevodom (IBAN/SWIFT) co je absolutne nepochopitelne, ako keby vsetci boli nafotovi magnati a kazdy mal 10 platobnych kariet - IBAN prevod je najpouzivanejsou formou bezhotovostnej platby a oni ho proste nemaju, hoci v PDF subore z IKEA takato moznost spomenuta je, avsak pri online nakupe sa k nej nijako neprepracujete kedze jedina moznost co ponukaju je platba kartou, ci PayPal...cele zle!!!
tu dopravu maju teda naozaj prestrelenu, byvam kusok od Nitry a fakt sa mi radsej oplati prenajat si dodavku ako nechat si to doniest z BA :( skoda, urcite prichadzaju o kopec zakaznikov, ktori by veselo nakupovali v ramci eshopu
Doprava do Ivanky pri Dunaji čo je 10 minút 30 eur, v sms mi prišlo že ich mám očakávať od 9-13 prišli o 7 veď čo, nepriniesli mi to ani dovnútra ale rovno pred dvere. Otras...Už keď si účtujú za takéto služby toľko peňazí aspoň nech to stoji zato...
Uplna spokojnost.Tovar vybornej kvality.Obsluha vzdy mila a velmi ochotna.Ked sa mi zakupeny tovar nehodi s vymenou alebo vratenim tovaru neni ziaden problem.Pre mna TOP obchod.
Ikea sa riadne zhorsila, najprv som mesiac cakal na skrinku HEMNES pod umývadlo, potom mi oznámili, ze bude az o tri mesiace (???).
Umývadlo, ktoré som kúpil na túto skrinku bolo úplne mizerné, jeden okraj mal asi centimetrovu priehlbeninu a v strede umývadla zase boli nejake drsne zony, ktore boli asi na dvoch centimetroch. Samozrejme som to vratil, lenze clovek takto s nimi iba straca cas. No neviem, kde taketo smejdy vyrabaju ale kontrola vyrobkov v ikei akoby nebola.
Ikeu máme radi, ale posledný nákup detskej izby pre synovca je veľké sklamanie, už po rozbalení Made in Poland, žiaľ kvalita k tomu sedí /trúsiaca sa drevotrieska a niektoré diely len olepené páskou, nie lištami /. Toto nemá zo švédskou ikeou nič spoločné. :-( Veľká škoda
z Ikea máme polovicu zariadenia domácnosti, ich štýl mi jednoducho sedí :) Páčia sa mi aj rôzne drobnosti a vychytávky do kuchyni, z obchodu nikdy neodídem s prázdnymi rukami. A káva zadarmo tiež vždy poteší :-)