Prolaika.sk – recenzia a skúsenosti
Obsah článku:
Spoločnosť Prolaika, ktorá poskytuje služby v oblasti predaja a fotografickej techniky, je najväčším a najznámejším špecialistom na fototechniku na Slovensku. Od roku 1993 ponúka široký sortiment fotoaparátov a fotopríslušenstva – nielen najnovšej techniky, ale aj second handových kúskov či dokonca historickú techniku.
Prolaika okrem toho organizuje workshopy na rôzne fotografické témy a ponúka servis fotografickej techniky. Mimo kamenného obchodu na Palackého 12 v Bratislave má spoločnosť aj e-shop prolaika.sk. Na stránke sú k dispozícii novinky zo sveta fotografie, recenzie techniky, tipy a triky pre fotografovanie a galéria fotografií.
Doprava zadarmo i možnosť spolupráce
Cena dopravy je pomerne nízka – vychádza na 3,90 eura s DPH. Pri kúpe tovaru nad 20 eur je prepravné zdarma. Výhodou je, že všetky zásielky sú poistené, pri poškodení tovaru preto nie je problém dostať nový. Tovar je zvyčajne dodaný na druhý deň po expedícii, o ktorej je zákazník informovaný mailom.
Obchod ponúka osobný odber v kamennej predajni, lehota na prevzatie je 5 dní od zaslania výzvy. Zákazník môže platiť rôznymi formami – dobierkou, bankovým prevodom či na splátky.
E-shop je dostatočne prehľadný, popisy k produktom sú veľmi podrobné. Nachádzajú sa v nich vlastnosti i presné opisy produktov, technické parametre i to, čo je obsahom balenia. Položky sú rozdelené podľa kategórií, čiže sa v nich veľmi ľahko orientuje. Pri hľadaní sa dá zvoliť triedenie podľa výrobcu, ceny či názvu.
Každý záujemca, ktorý má webovú stránku alebo svoj blog, sa môže stať affiliate (provizórnym) partnerom e-shopu. Podmienkami sú provízia z každého predaja, 30-dňové trvanie cookies a široká ponuka propagačných formátov.
Ako kontaktovať Prolaika?
Zodpovedným vedúcim internetového obchodu je Jaroslav Farkaš. Objednávky sú vybavované na čísle +421 911 645 118, e-mailom na eshop@prolaika.sk. Prevádzková doba je od pondelka do piatka od 10. do 18. hodiny.
Kamenná predajňa, ktorú vedie Viktor Musil, poskytuje informácie na čísle +421 2 5441 4880 počas otváracej doby, mailom sa dá informovať o tovare na objednavky@prolaika.sk. Reklamácie sa vybavujú na čísle +421 1 5464 7792 od pondelka do piatka od 10. do 17. hodiny, mailom na prijem@prolaika.sk.
Predajňa je otvorená počas pracovného týždňa od 10. do 19. hodiny, v sobotu je to od 10. do 13. hodiny.
Servis fototechniky a autorizovaný servis Olympus je otvorený počas pracovného týždňa od 10. do 17. hodiny. Informácie o servisných zákazkách poskytujú na čísle +421 2 5464 7792, e-mailom na prijem@prolaika.sk.
Skúsenosti zákazníkov
Názory na internetový obchod s fototechnikou prolaika.sk sa líšia – ľudia sú buď s obchodom veľmi spokojní, alebo sa im prístup personálu vôbec nepozdáva. Obchod odporúča nad 90 % zákazníkov (na portáli heureka.sk je to 95 %, na najnakup.sk 98 %), čo je nadpriemerne dobré hodnotenie.
Z plusov treba spomenúť expresne rýchle doručenie v prípade, že je tovar označený „skladom“. Majú široký výber sortimentu, ústretový a odborne kvalifikovaný personál, komunikujú cez mail, poskytujú poradenstvo cez telefón a majú dobré vyhľadávanie na stránke. Zákazníkom sa pozdáva kvalita tovaru, možnosť osobného odberu v kamennej predajni.
Napriek tomu, že je väčšina ľudí s obchodom spokojná, nájdu sa aj takí, ktorí prístup obchodu kritizujú. Nepozdáva sa im, že obchod nezasiela upozornenie o stave objednávky, či to, že tovar dorazil neskoro. Niektorí by ocenili lepšie filtre produktov, aby sa dal ľahšie nájsť vyhľadávaný tovar. Nepáči sa im, že obchod neponúka možnosť vrátenia tovaru, iba jeho výmenu. Tiež sa im zdá, že ponúka niektorý tovar za vyššie ceny ako konkurencia.
Aké sú vaše skúsenosti s obchodom?
Kupovali ste niečo v obchode prolaika.sk? Radíte sa medzi spokojných, či nespokojných zákazníkov? Podeľte sa o svoje skúsenosti s nákupom, platbou tovaru či doručením tovaru.
Ja obchodu fandím, ale tie ceny, čo tam majú, to je neuveriteľné. Aj keby som bol živnostník a musel mať profi výbavu poistenú, atď., sú iné slovenské obchody s lepšími cenami. No a potom je tu samozrejme zahraničný obchod, kde sú ceny lepšie aj o 40%. To ale obchody, ktoré sa hrajú na čosi viac neznášajú, volajú to šedý obchod. Pritom politika v EU je taká, že obchod je voľný a legálny. Takže, ak majú priemnú obsluhu a poradenstvo v BA, to je krása, ale objednávať od nich niečo z východu mi príde práve na základe cien doslova nerozumné. A je to škoda aj pre nich, možno keby sa usilovali nastaviť si lepšie ceny, biznis by šiel lepšie. Ale zase kto vie, keď predajú jeden predražený Kanón za 5000, tak sa to oplatí viac, ako predávať lacnejšie statívy za pár šupiek.